Kita Hidup Sementara Jadi Apa Salahnya Berkawan-Kawan

Sunday, 10 February 2013

Dunia Seperti Mengetahui

Sejak beberapa hari ni cuaca di tempat tinggal aku memang hujan je. Tempat lain aku tak tau. Kalau tengok berita tau la jugak.

Cuaca mendung dan hujan, kadang kala cerah sekejap-sekejap. Dah macam ramalan cuaca pulak. Seperti juga cuaca diluar, cuaca dalam diri ni pun camtu la jugak. Terasa macam ribut kadang kala petir kadangkala hujan lebat beserta ribut petir dan angin kencang. Kannn. Dah memang ayat ramalan cuaca seyh.

Mungkin lama nak reda keadaan macam ni. Tapi akan reda tapi takkan tau bila masa dan ketikanya. Aku rilek jela. Menulis entri yang camni gayanya kadang buat aku terasa macam seorang yang puitis. Ada gaya ke?

Tapi kadang macam terapi diri, tempat luahan perasaan yang mungkin takkan ada orang boleh paham dan selami rasa ini. Hahaha. Aku sorang rasa cukup lah. Kalau ada rasa yang sama macam aku, kita enjoyce ye geng.

Rasa macam nak main hujan macam zaman kanak-kanak riang ria dulu. Tanpa ada rasa takut, tanpa ada fikir tentang masalah kesihatan, tanpa fikir implikasi main hujan kalau mak aku tau. Boleh je kalau nak keluar main hujan sekarang. Tapi confirm ada suara yang tegur "ko dah buang tebiat main hujan? nak kena petir?"

Zass. Jom masuk rumah.

No comments: